0 Košarica
0
Početna Savjeti i novosti 5 razloga zašto bi trebali uzimati magnezij?

5 razloga zašto bi trebali uzimati magnezij?

23. listopad 2018.

Prije nego krenete uzimati magnezij provjerite koliku ulogu taj mineral ima u organizmu. Magnezij je sastavni dio kostiju i mišića a sudjeluje u brojnim procesima u organizmu. Iako ga možemo naći u voću i povrću njegova količina da zadovolji dnevne potrebne često nije dovoljna.

Najviše ga nedostaje u organizmu u stanjima stresa, trudnoće, nekih bolesti i napornog rada. Provjerite koji su simptomi nedostatka magnezija i u kojim oblicima je dostupan...

Zašto magnezij?

Zasto-je-dobro-koristiti-magnezij

Možemo slobodno reći da je magnezij jedan od najvažnijih minerala. Ponajviše ga ima u kostima i mišićima a onda u drugim stanicama u tijelu. Najbolji oblik magnezija koji se u organizmu bolje i brže iskorištava je magnezijev citrat. Neki elementi povećavaju njegovu apsorpciju poput vitamina D i B6.

Magnezij u organizmu sudjeluje u brojnim funkcijama. Mišićna kontrakcija, prijenos živčanih impulsa, energije, regulacija i metabolizam hormona i drugih tvari, koagulacija krvi su dio procesa u kojima magnezij ima značaju ulogu.

Nedostatak magnezija u organizmu se pojavljuje obično kod nezdravog životnog stila. Alkohol, stres i neke bolesti su najčešći uzročnici nedostatka magnezija u organizmu.

Simptomi nedostatka magnezija su:

  • Umor i manjak energije
  • Razdražljivost 
  • Slabost i grčevi u mišićima
  • Mučnina i povraćanje

Preporučena dnevna doza magnezija u obliku dodataka prehrani je 375 mg. Magnezij je dostupan u obliku kapsula, granula i šumećih tableta.

1. Magnezij: Antistresni mineral

Magnezijem-protiv-stresa

Moderan životni stil zahtjeva maksimalnu spremnost na brojne radne zahtjeve i nošenje sa stresom. Previše zadataka i obaveza, neprestana užurbanost potiče veću potrošnju magnezija u organizmu.

Kada već osjećate živčanu iscrpljenost, preosjetljivost ili "izgaranje" dobro je unositi magnezij u obliku dodataka prehrani. Time ćemo organizmu osigurati dovoljno količine u stanjima povećanih potreba kakav je stres. 

Svjedoci smo da je sve više oboljelih od depresije, tjeskobe i nemogućnošću nošenja sa stresom i problemima. Razina hormona stresa u tim stanjima je povišena. Magnezij opušta i doprinosi boljoj ravnoteži pa se preporučuje uzimati u obliku dodatak prehrani u stresnom razdoblju.

2. Magnezijem protiv umora i manjka energije

magnezij-je-koristan-sportasima

Magnezij nije samo mineral rezerviran za sportaše i one koji se bave tjelesnom aktivnošću. Preporučuje se i kod povećanih psiho-fizičkih napora koji povećavaju umor i smanjuju energiju. Magnezij je dobro uzimati za relaksaciju i opuštanje ali i povećanje energije kod bilo kakvih napora.

Mnogi dodaci prehrani pored magnezija kao osnovnog sastojka sadrže i B kompleks te L-karnitin. Magnezij i vitamini B skupine su odličan spoj kod iscrpljenosti i umora a možete ga pronaći u granulama koje se otapaju u ustima a brzo su rješenje za koje vam nije potrebna niti voda.

L-karnitin je aminokiselina koja u kombinaciji s magnezijem daje izvanredne rezultate te povećava snagu i izdržljivost. Kombinacija magnezija i L-karnitina idealna je za sve rekreativce te one koji žele povećati nivo energije, povećati snagu i izdržljivost.

3. Magnezij: Za opuštanje grčeva u mišićima

Magnezij-za-opustanje-misica-i-kod-nesanice

Vjerojatno ste tijekom napornog, pojačanog rada osjetili grčeve i jaku bol u mišićima. To grčenje i bol mišića karakteriziramo kao "upalu" mišića. Javlja se nakon preopterećenosti koštano-mišićnog sustava. 

Magnezij se najviše nalazi u kostima i mišićima, gotovo oko 60%. Ukočenost i bolovi u mišićima i zglobovima sve više se liječe preparatima za lokalnu primjenu koji u sebi sadrže magnezij, U novije vrijeme magnezij dolazi u obliku spreja za lokalnu primjenu i nanosi se utrljavanjem na mišićno područje.

Za opuštanje mišića i smanjenje grčeva uzimite magnezij i u obliku dodataka prehrani kroz period s izraženim simptomima ili tijekom pojačanog rada.

Noćni grčevi i trganje u nogama karakteristični su za zreliju populaciju i osobe posebno izložene stresu. Nesanica zbog boli i trganja u mišićima se upravo javlja zbog nedostatka magnezija. Prije spavanja uzmite Magnezij Noć koji sadrži sve potrebno za miran san. Osim magnezija sadrži i melatonin i valerijanu koji će vam pomoći da lakše utonete u san i da se opustite.

4. Uloga magnezija tijekom trudnoće

Magnezij-u-trudnoci

Trudnoća je posebno stanje, istovremeno lijepo ali i stresno za organizam žene. Tijekom trudnoće razina magnezija neprestano se smanjuje. Potreban je za razvoj fetusa a najviše ga nedostaje u posljednjem tromjesečju. 

Magnezij u trudnoći održava hormonsku ravnotežu te je potreban za pravilne mišićne kontrakcije maternice. Istraživanja su pokazala da uzimanje magnezija tijekom trudnoće odnosno održavanje njegove ravnoteže može izbjeći pojavu prijevremenih trudova.

Magnezij je vrlo koristan trudnicama koje su pod stresom i imaju probleme s nesanicom. Dobro ga je uzimati sve do 35-tog tjedna trudnoće.

5. Magnezij: Neophodan mineral kod mnogih bolesti

Magnezij-pomaze-kod-migrene-i-glavobolje

Postoji poveznica između magnezija i nekih bolesti ili stanja. Dijabetes je jedna od njih. Naime, osobe koje boluju od dijabetesa tipa 2 imaju smanjenu razinu ovog minerala zbog nepravilnog rada bubrega i pojačanog njegovog izlučivanja iz organizma. Bolesti bubrega ili uzimanje lijekova za izlučivanje tekućine mogu narušiti ravnotežu magnezija u organizmu.

Osobama koje pate od  čestih glavobolja ili migrena preporučuje se unos magnezija. Tenzijske glavobolje uzrokovane stresom najbolje ublažava magnezij koji opušta a dodatak vitamina B kompleksa jača živčani sustav. Kod jakih glavobolja i migrena magnezij također pridonosi smanjenju boli i učestalosti pojave.

Kod bolesti probavnog sustava posebno onih praćenih povraćanjem ili proljevom dolazi do manjka magnezija. U ovom slučaju magnezij je važan mineral zbog njegove uloge u održavanju ravnoteže kalija i natrija u organizmu. Nedostatak magnezija u tom slučaju treba se nadoknaditi i to već prije pojave simptoma opće slabosti, drhtanja, pada energije i krvnog tlaka.

Uloga magnezija kod bolesti srca i krvnih žila također je prepoznatljiva. Magnezij potiče cirkulaciju i blago regulira krvni tlak. Važan je za pravilan rad srca i uravnotežuje njegov rad pri većem opterećenju. 

Zajedno s ostalim mineralima poput kalcija i cinka gradi koštani sustav te sudjeluje u brojnim metaboličkim procesima. Uzimajte ovu kombinaciju za zdravlje koštanog sustava i prevenciju osteoporoze.

Ne zaboravi na svoju dozu magnezija

Komentari
Želite ocijeniti i komentirati objavu?

Vaša ocjena

Vaš email koristiti će se samo u svrhu odgovaranja na Vaš komentar.
Drugi su komentirali…
Nema komentara. Budi prvi!
Newsletter
Primajte na mail besplatno savjete i obavijesti o akcijama
Klub vjernih kupaca
Učlanite se i ostvarite popust od minimalno 5% pri svakoj kupnji
Besplatno se učlani u klubSaznaj više o klubu