Početna Savjeti Magnezijem protiv stresa

Magnezijem protiv stresa

Svakodnevno svjedočimo koliko je stres štetan po naše zdravlje. Neprestana napetost se može pretvoriti u kroničan stres koji vodi do niza bolesti. Saznajte koja je uloga magnezija u stanjima stresa...  

Vidimo da danas stresa ne manjka, da je stres svakodnevno prisutan u našim životima ma koliko ga pokušali eliminirati. Svjedočimo svakodnevno koliko je stres štetan po naše zdravlje, koliko nam remeti ravnotežu u organizmu, opterećuje i troši živce, utječe na psihofizičke sposobnosti te u najgorem slučaju vlada našim bićem. Redovito izbija u raznim situacijama, guši nas, koči u napretku, ubrzava proces starenja organizma i sputava u ostvarenju jednog cilja; da budemo zdravi!

Što je stres i koji su simptomi stresa?

Svakodnevna izloženost stresnim situacijama je alarmantna činjenica koja uništava psihičko i fizičko zdravlje. Simptomi stresa se nakupljaju postepeno a prepoznavanje istih Vam može pomoći u obuzdavanju stresa. 

Stres ne djeluje na svakoga jednako pa različite osobe  različito i reagiraju na stres te imaju različite simptome. Javlja se kao reakcija na određena iskustva koja mogu biti dobra ili loša. 

Simptomi stresa mogu biti vezani za ponašanje, raspoloženje te vezani za tjelesne tegobe. Za vrijeme stresa naše tijelo reagira lučenjem određenih hormona čija prevelika razina je štetna za zdravlje. 

Dugotrajni stres može izazvati ozbiljne posljedice po zdravlje  pa se mogu razviti tjeskoba i depresija, problemi sa želucem ili srcem. Kako prevelika količina stresa utječe i na imunitet tako takvo stanje pogoršava ili uzrokuje akutne infektivne bolesti poput prehlade ili gripe. 

Osobe koje su često pod stresom često se žale i na glavobolju, nedostatak energije, pojačano znojenje te različite probleme s kožom i kosom, a kod nekih se javlja i seksualna disfunkcija.

Svakodnevna izloženost stresu dovodi nas u stalno stanje za uzbunu, psihičku i fizičku, što nas može uvesti u bolest, a da toga nismo ni svjesni. Simptomi su brojni, a uključuju povišen krvni tlak, zujanje ili šum u ušima te sindrom izgaranja (burn-out sindrom). 

Neprestana napetost se može pretvoriti u kroničan stres koji vodi do niza bolesti i poremećaja funkcija i ravnoteže u organizmu.

Koja je uloga magnezija u stanjima stresa?

Nedostatak magnezija u organizmu često je posljedica mentalnog ili emocionalnog stresa. Magnezij je važan za živčanu i mišićnu ravnotežu jer pomaže protiv umora, uznemirenosti i stresa. 

Zašto je važan taj mineral?! Kronični stres iscrpljuje organizam, smanjuje rezerve tog minerala čija dovoljna količina u organizmu blokira otpuštanje hormona stresa. Nadalje, on smiruje živčani sustav, omogućavajući provodljivost živčanih impulsa te time opušta mišiće.

Osjećate li snažnu grčevitost, napetost u mišićima, nogama, to je već jasan znak da je došlo do pojačanog lučenja magnezija iz organizma (putem mokraće) i da je njegova potreba pod stresom povećana u odnosu na mirnije stanje.

Nedostatkom magnezija u organizmu onemogućavamo tijelu da se bori sa stresom opasno ga izlažući različitim stanjima u kojima se nije sposobno boriti s mnogim bolestima.

Nedostatak magnezija manifestira se noćnim grčevima u nogama, bolovima i napetošću mišića, čestim glavoboljama, migrenama, razdražljivošću itd.

Naime, ako ste pod stresom od rada, učenja, užurbanog načina života ili emocionalnog pada ili ste sportaš, svakako razinu hormona i ravnotežu održite dovoljnim, optimalnim unosom magnezija, ovog neophodnog minerala koji će vam ublažiti posljedice stresa i pripremiti Vas za buduće stresne situacije.

Magnezij kao terapija

Već smo objasnili da magnezij pomaže u stanjima stresa, opušta mišiće, smanjuje razdražljivost, ublažava glavobolje te blokira lučenje hormona stresa. Svakodnevno uzimanje magnezija vraća organizam u ravnotežu te pomaže u stanjima stresa.

Koji su prirodni izvori magnezija?

  • zeleno lisnato povrće ( špinat, blitva, kelj... lišće ječma-zelena magma )
  • zelene alge ( spirulina, klorela )
  • orašasti plodovi ( bademi, sezam, orasi, kikiriki )
  • mahunarke ( soja, grah, slanutak )
  • integralne žitarice ( smeđa riža, proso, heljda, kvinoja )...
  • riba...

Naime, često je nepravilna i nezdrava prehrana razlog nedovoljna unosa magnezija u organizam, a stresne situacije također smanjuju njegovu količinu u organizmu i zahtijevaju pojačan unos magnezija.

Trudnoća je još jedno stanje u kojemu je povećana potreba za magnezijem. Njegov nedostatak manifestira se kod trudnica grčevima u nogama, razdražljivošću, osjetljivošću, problemima sa zatvorom.

Optimalna dnevna doza magnezija je 375 mg. Magnezij potražite u obliku  tableta, šumećih tableta ili vrećica.

Granule odnosno vrećice su vrlo praktično rješenje pa ih preporučujemo za  sve prezaposlene i aktivne ljude. Dovoljno je sadržaj vrećice otopiti u ustima i dobili ste brzu pomoć u stresnim situacijama. 

Neka Vam magnezij bude dobar saveznik u borbi protiv stresa. 

Oslobodite se stresa

 

 

Komentari

Vaša ocjena

Vaš email koristiti će se samo u svrhu odgovaranja na Vaš komentar.
Drugi su komentirali…
Nema komentara. Budi prvi!